Baptistkirken i Danmark

Silkeborg Baptistmenighed er medlem af Baptistkirken i Danmark (BaptistKirken), som er et fællesskab af ca. 55 baptistmenigheder med tilsammen ca. 5400 medlemmer. Her samarbejdes bl. a. om missionsprojekter i ind- og udland, bladvirksomhed, repræsentation over for myndigheder m.m.

BaptistKirken har i mange år haft missionssamarbejde med baptistkirker i Burundi og Rwanda og nu også i Myanmar (Burma)

Hver sommer mødes 1000-1500 baptister til Baptisternes sommerstævne. De senest år er stævnet afholdt i fællesskab med Det danske Missionsfodbund (en frikirke, som på mange måder ligner baptistkirken.)

I de senere år er der kommet mange kristne flygtninge og indvandrere til Danmark. Mange er baptister fra deres hjemlande. I dag er ca. 1/5 af BaptistKirken migrantmenigheder.

BaptistKirken fejrede sit 175 års jubilæum i 2014.

Læs mere på BaptistKirkens hjemmeside.